من بهترم یا علی؟

همیشه به ما گفته اند برای گرفتن حق باید جنگید .و من همیشه در تمام طول زندگیم برای گرفتن حقم جنگیده ام . برای گرفتن حقم از تمام کسانی که من بودنم را باور نکرده اند.  

من عادت نکرده بودم مرا کوچک بشمرند مادرم مرا باور داشت .پدر همیشه میگفت تو میتوانی ... و من این را باور داشتم . ولی نمیدانم چرا آدمهای دیگر توی کلاسهای مهدکودک اینگونه نبودند نمی فهمیدم چرا عمو میگوید علی من حتما از منا زرنگتر است علی پسر است منا تا کجا میتواند این مبارزه را ادامه دهد حتما شکست میخورد . هیچوقت فراموش نمیکنم حتی مادر هم جوابی به عمو نداد.  

عمو از کجا میدانست؟ چرا مارا مقایسه میکرد؟.  علی دوست من بود !او مثل من بود  تا وقتی عمو نگفته بود علی باهوشتر است مثل من بود. از آن موقع بود که فهمیدم بی آنکه مرا بشناسند یک برچسب دارم آن اینست که دخترم وشاید مهمتر از آن پسر نیستم.  

در تمام سالهای زندگیم خواستم به عموهایم ثابت کنم من میتوانم هنوز هم تلاش میکنم هنوز هم میخواهم شاید برای همین وقتی میگویند نمیتوانی بیشتر تلاش میکنم وقتی میگویند هر چقدر تلاش کنی نمیرسی.  ولی حالا مطمئنم اشتباه میکنند باید آگاهشان کنم باید به مادر بگویم اشتباه کرد جواب عمو را نداد . 

باید بگویم مادر حالا خودت ببین من بهترم یا علی؟

 

نظرات 7 + ارسال نظر
کاوه یکشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 12:15 ق.ظ

پیشرفت یعنی این. می دانی چیزهایی را که مادر نمی دانست.

فروغ یکشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 09:55 ق.ظ http://rahenahamvar.blogfa.com

تو قطعا بهتری!!

پریسا یکشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 08:43 ب.ظ http://www.pyadehro.blogfa.com

حتی مادر هم...

فاطمه دوشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 03:20 ب.ظ http://ablah3315.blogfa.com/

خوبه که مقایسه شدن با علی ها برای تو لااقل همچین اثری داشته. خوبه که حالا مادر می تونه چیزی رو ببینه که ساختی، می تونه؟

معینی چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 12:07 ق.ظ

منا جان تو نه تنها با علی که با همه مردان مقایسه می شوی مادامی که به ان معتقد باشی .و همواره باید در پی ثابت کردن خود باش.

تو برتر از افکار مقایسه ای به خودت بنگر وبعد ببین چگونه شکوفا می شوی.به خاطر خودت نه مادر ونه عمو ونه علی

فتانه چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 06:13 ق.ظ

علی آنچه دارد را استفاده می کند و تو آنچه که اودارد را باید بدست بیاوری.فرق تو او در این است.

الهام دوشنبه 26 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 12:22 ق.ظ

فقط مبارزه کن
این طوری دیگه خودتو سرزنش نمی کنی
اگه کم بیاریم باورشون میشه که ضعیفیم ومغلوب

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد